Dworce kolejowe pełnią w wielu przypadkach rolę katalizatorów śródmiejskich procesów rewitalizacji urbanistycznej. Sercem wielu takich procesów we Francji są węzły integracyjne oparte na śródmiejskich dworcach kolejowych, będące miejscami konwergencji społecznej. Ta sytuacja ma miejsce przy rewitalizacji terenów w sąsiedztwie dwóch głównych dworców w Lyonie: Gare Part Dieu - projekt już zakończony i projektu położonego na południe od Gare de Perrage - Lyon Confluence. Projekt Lyon Confluence jest jednym z największych przedsięwzięć tego typy w Europie. Jest on owocem partnerstwa prywatno-publicznego, często realizowanego we Francji poprzez stworzenie spółki o kapitale mieszanym tzn. société mixe. Wielofunkcyjność wykorzystania tej przestrzeni będąca jej potencjałem, jest jednocześnie wyzwaniem organizacyjno-projektowym. Procesy te są trudne ze względu na skalę złożoności problemów i ilość zagadnień, jakimi się zajmują i długi horyzont czasowy. Jednakże, przy odpowiednim planowaniu, współpracy i koordynacji podczas całego procesu, prowadzą do poprawy warunków życia, rozwoju sieci komunikacji zbiorowej i nowej wartości istniejącej tkanki miejskiej.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2006