Referat przedstawia projekt systemu ekspertowego do tworzenia animacji komputerowych. Założono, iż wykorzystanie reguł animacji tradycyjnej i przetwarzania rozmytego może przyspieszyć proces tworzenia animacji komputerowych i pozwoli uzyskiwać animacje o wysokiej jakości wizualnej, nie ustępujące anima-cjom przygotowanym w całości przez animatora. Wejściem do systemu jest prosta animacja oraz opis ruchu pożądanego przez użytkownika. Wyjściowa animacja uzupełniana jest o niezbędne fazy ruchu, w celu uzy-skania wersji czytelnej i atrakcyjna wizualnie. Reguły systemu decyzyjnego pochodzą z transkrypcji reguł animacji z języka naturalnego na zdania logiczne oraz z drążenia danych z wykorzystaniem metody zbiorów przybliżonych. Opisano strukturę systemu i sposób jego wykorzystania, procedurę wydobywania wiedzy z animacji treningowych, budowę modułu wnioskowania. System wykorzystany zostanie do stworzenia serii animacji, które ostatecznie w teście subiektywnym porównane będą z animacjami tworzonymi w całości przez animatora.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2006