Artykuł poświęcono nowej propozycji rozwiązania problemu modelowania zjawiska transportu, które występuje wewnątrz wysoko-nawodnionego gruntu ziarnistego na skutek ciśnienia spływowego. Teoria oparta została na połączeniu metody elementów skończonych (FEM - Finite Element Method) - rozwiązania równań poro-elastycznych oraz metody poszczególnych elementów (DEM - Distinct Element Method), które dały podwójny model numeryczny. FEM został zastosowany w celu obliczania fluktuacji ciśnienia wody porowej, natomiast DEM do symulacji oddziaływań pomiędzy cząsteczkami nawodnionego gruntu. Kombinacja tych różnych metod numerycznych pozwoliła na modelowanie deformacji wewnątrz gruntu ziarnistego pod wpływem gradientów ciśnienia wody porowej. Teoria i równania użyte w modelu są przedstawione w artykule, a ich parametry poddane dyskusji. Funkcjonalność prezentowanej teorii jest badana poprzez jej zastosowanie do zamocowanej pionowej ściany, a jej dokładność sprawdzona przez porównanie z wynikami badań laboratoryjnych.
Authors
- Lechosław Bierawski link open in new tab ,
- Shiro Maeno
Additional information
- DOI
- Digital Object Identifier link open in new tab 10.1061/(asce)0733-950x(2006)132:5(401)
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Language
- angielski
- Publication year
- 2006