Podobnie jak w przypadku programu budowy autostrad i dróg ekspresowych, decyzja o ujęciu lub odrzuceniu danego regionu w programie kolei dużych prędkości wpływa na wieloletnie przyśpieszenie lub zahamowanie jego rozwoju przestrzennego, gospodarczego i społecznego. Lokalizacja węzłów przesiadkowych i przystanków w ramach sieci winna stanowić wyraz aktywnej strategii danego regionu w zakresie świadomego wzmacniania zapóźnionych obszarów. Podobnie jest na poziomie danej aglomeracji lub miasta. Świadomie zlokalizowany dworzec kolejowy może stać się katalizatorem rewitalizacji urbanistycznej danej dzielnicy. Wytrasowanie linii poza miastem i realizacja przystanku jedynie na przecięciu trasy z drogą o znaczeniu krajowym lub wojewódzkim wpłynie zapewne na rozwój danej aglomeracji jako całości, ale nie wygeneruje nowej jakości w jego bezpośrednim sąsiedztwie.NR DOKUM.: 75983
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2007