11 maja Sejm uchwalił budzącą wiele emocji Ustawę o tworzeniu i działaniu wielkopowierzchniowych obiektów handlowych (o WOH). Zgodnie z uchwaloną definicją wielkopowierzchniowym obiektem handlowym jest obiekt o powierzchni sprzedaży powyżej 400 m2, prowadzący jakąkolwiek działalność handlową. Mimo iż Ustawie o WOH przyświecają szczytne cele racjonalizacji wykorzystania zasobów miejskich, jej skutki mogą w istocie negatywnie wpłynąć na ich realizację. W przypadku większych miast spowolniony zostanie proces inwestycyjny w zakresie obiektów, które niekoniecznie muszą powodować negatywne skutki, a wręcz są pożądane. Natomiast w przypadku małych - duże sieci już w tej chwili przygotowują się do otwierania sklepów o powierzchni poniżej 400 m2, dla których takie lokalizacje są idealne, nietknięte przez konkurencję.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2007
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Ustawa o WOH a planowanie przestrzenne" link open in new tab