W pracy przedstawiono pokrótce metody animacji komputerowej, a także podano zasady oceny jakości wyniku animacji postaci. Dodatkowo dokonano przeglądu metod inteligentnych stosowanych w animacji komputerowej i w dziedzinach pokrewnych. W badaniach skupiono się na animacji ruchu w kontekście uzyskiwanej ekspresji. Podano reguły stosowane w animacji tradycyjnej oraz wyznaczono parametry opisujące fazy ruchu w odniesieniu do poszczególnych kości szkieletu animowanych postaci. Skonstruowano system, którego zadaniem jest klasyfikowanie faz ruchu animowanego zgodnie z kryteriami zawartymi w regułach animacji tradycyjnej. Dane podawane do systemu stanowią określenia formułowane w języku naturalnym, następnie są one przetwarzane przez algorytm wnioskowania rozmytego. Do celów oceny jakości ruchu animowanych postaci wykorzystano aplikację Rough Set Exploration System, opartą na zbiorach przybliżonych.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2007