W referacie przedstawiono układ sterowania silnikiem asynchronicznym klatkowym, oparty na modelu multiskalarnym. Dla zaproponowanej struktury wybrano dwa wektory do transformacji zmiennych stanu: wektor prądu stojana i wektor strumienia stojana. Przepro¬wadzono badania eksperymentalne na stanowisku badawczym z silnikami indukcyjnymi o mocy 22kW, w których do odtwarzania prędkości kątowej wykorzystano obserwator prędkości kątowej wirnika. Do zadawania strumienia wykorzystano regulator PI napięcia stojana, natomiast ograniczenie momentu elektromagnetycznego wyznaczono z obliczeń zależności modelu multiskalarnego silnika indukcyjnego w stanie ustalonym. Wraz ze zmniejszaniem amplitudy strumienia stojana również wartość maksymalnego generowanego momentu elektromagnetycznego jest coraz bardziej ograniczana. Powoduje to zmniejszenie dynamiki napędu.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- angielski
- Publication year
- 2007