Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Tor kolejowy w procesie regulacji geometrycznej

Koncepcja badań nad stanem naprężeń w szynach toru kolejowego, przeprowadzonych dotychczas w Politechnice Gdańskiej, polega na wymuszaniu przemieszczeń poziomych całego rusztu torowego za pomocą podbijarki. Podjęto próbę weryfikacji wcześniejszych ustaleń na drodze eksperymentów o bardziej szczegółowym charakterze. Stworzono odpowiednie stanowisko badawcze, usytuowane w eksploatowanym torze. Przyjęto sposób szacowania wielkości krzywizny za pośrednictwem odpowiedniego wskaźnika. Przeprowadzona analiza zależności pomiędzy wielkością sił osiowych w torze a krzywizną pokazuje, że im mniejsza krzywizna przy danym przemieszczeniu, tym siła osiowa jest większa. Ma to istotne znaczenie dla oceny skuteczności procesu regulacji geometrycznej toru, gdyż siły podłużne występujące w szynach wpływają na efekty procesu nasuwania. Operatorzy maszyn torowych mogą dostosowywać sposób sterowania układem podnosząco-nasuwającym podbijarki do aktualnych warunków.

Authors

Additional information

Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language
polski
Publication year
2007

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Tor kolejowy w procesie regulacji geometrycznej" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab