W niniejszym artykule przedstawiono wyniki badań w dziedzinie diagnostyki kolei elektrycznych. Zostały one przeprowadzone przez międzynarodowe przemysłowo-akademickie konsorcjum w ramach projektu europejskiego (6-go programu ramowego). Skupiono się na modelowaniu transformatora trakcyjnego z myślą o rozwinięciu nieinwazyjnej metody diagnostycznej w czasie rzeczywistym. Model przeznaczony do badań finalnych został rozwinięty w oparciu o metodę Lagrange'a i posiada formę zastępczego modelu obwodowego o elementach skupionych. Nieliniowe funkcje stanu dla tego modelu zostały zweryfikowane za pomocą modelowania metodą elementów skończonych w 3D. Zostały przedyskutowane zarówno techniki modelowania jak i przykłady wyników symulacji odnoszące się do przypadków usterek transformatora. Te drugie wskazują na obiecujące właściwości podejścia diagnostycznego opartego na analizie strat mocy transformatora.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Language
- angielski
- Publication year
- 2007