Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Marketing terytorialny

W rozdziale przedstawiono postać i zastosowanie marketingu w sferze odnoszącej się do działalności publicznej na zdelimitowanym obszarze. Na wstępie scharakteryzowano przesłanki wpływające na powstanie oraz przyczyny wydzielenia marketingu terytorialnego zarówno na gruncie polskim, jak i europejskim. Następnie odniesiono się do kwestii nazewnictwa w obszarze związanym z marketingowym zarządzaniem przestrzenią. Zidentyfikowano podobieństwa i różnice w charakterystyce i działalności jednostek administracyjnych i przedsiębiorstw. Konkluzje z tej komparacji były punktem wyjścia do rozważań na temat interpretacji pojęcia marketingu terytorialnego. Oprócz prezentacji definicji obowiązującej w pracy przedstawiono także inne ujęcia rozpatrywanego terminu z analizą elementów, które w każdej definicji są akcentowane. Następnie omówiono cele marketingu miejsc. Przyjmując za punkt wyjścia podejście systemowe w interpretacji marketingu przedstawiony został podział marketingu terytorialnego. Jego cechą charakterystyczną jest istnienie - oprócz marketingu zewnętrznego - marketingu wewnętrznego I i II stopnia, czyli w ujęciu ścisłym i szerokim. Podział wynika z faktu istnienia w gminach, powiatach i województwach nie tylko personelu, będącego "klasycznym" adresatem działań w obrębie marketingu wewnętrznego, ale i mieszkańców oraz organizacji działających na danym terenie, czyli "wewnątrz" organizacji, jaką jest samorząd terytorialny. Na zakończenie przedstawiono mieszankę marketingową oraz każdy z pięciu elementów marketingu mix - produkt, cenę, promocję, dystrybucję i personel w formule zaadaptowanej do specyfiki przestrzeni.

Authors

Additional information

Category
Publikacja monograficzna
Type
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Language
polski
Publication year
2008

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Marketing terytorialny" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab