Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Udostępnianie komponentów edukacyjnych zgodnych z układami nauczania za pośrednictwem rejestru UDDI

Rozwój Internetu łączy się z rozwojem i rozpowszechnianiem mechanizmów nauczania na odległość. Sposób uczenia, w którym uczący zdobywa wiedzę dzięki mechanizmom Internetowym, nazywany jest e-learningiem. Dane edukacyjne to nie tylko zapisane informacje, które uczący mógłby przeczytać lub obejrzeć, to również interaktywne ćwiczenia oraz testy. Zestawy materiałów są odpowiednio dobierane do poziomu wiedzy osoby uczącej się. Jedną z metod dostarczania użytkownikom materiałów edukacyjnych opiera się na wykorzystaniu obiektów edukacyjnych. Jest to pojęcie wprowadzone na potrzeby e-learningu, w którym wprowadza się nazwę pewnej jednostki edukacyjnej, która może być wykorzystywana przez osobę uczącą się. Pewną odmianą obiektu edukacyjnego jest komponent edukacyjny. Charakteryzuje się tym, że posiada zasoby edukacyjne oraz metadane, które go opisują. Dodatkowo posiada metody, które umożliwiają mu funkcjonowanie i wydobywanie zawartych w nim informacji. Artykuł prezentuje rodzaje układów treści nauczania w kontekście zastosowania ich w komponentach edukacyjnych. Ponadto artykuł wprowadza koncepcję agregatu komponentów edukacyjnych. Agregat ten umożliwiałby przekazywanie treści nauczania zgodnie z preferowanym przez klienta układem. Te same treści mogłyby być udostępniane w różnych konfiguracjach. Zagadnieniem problemowym poruszanym w artykule jest metoda tworzenia agregatów komponentów edukacyjnych oraz sposób ogłaszania ich dostępności.

Authors

Additional information

Category
Publikacja monograficzna
Type
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Language
polski
Publication year
2008

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Udostępnianie komponentów edukacyjnych zgodnych z układami nauczania za pośrednictwem rejestru UDDI" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab