Artykuł zawiera sformułowania metody parametrycznej służącej do wyznaczania oporu kadłuba statku o konfiguracji swath. Metodę opracowano opierając się na rezultatach obliczeń numerycznych, uzyskanych metodami strukturalnymi, wywiedzionymi ze sformułowań teoretycznej hydromechaniki okrętu, wykonanych na dostatecznie licznej serii kształtów kadłuba, o systematycznie uzmiennianych parametrach kształtu. Następnie przedstawiono rezultaty badań weryfikacyjnych dotyczących własności prognostycznych opracowanej metody, porównując uzyskiwane charakterystyki oporu z charakterystykami uzyskanymi przez innych autorów oraz z rezultatami eksperymentalnych badań modelowych. Uzyskane rezultaty weryfikacji wskazują na przydatność opracowanej metody do projektowania wstępnego statków typu swath.
Authors
Additional information
- DOI
- Digital Object Identifier link open in new tab 10.2478/v10012-007-0045-6
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Language
- angielski
- Publication year
- 2008