Internet będący dla niektórych synonimem nowoczesności, dla innych jego użytkowników stał się codziennym narzędziem pracy, służącym do poszukiwania informacji o potencjalnych parterach biznesowych oraz komunikowania się z nimi. Z tego powodu odpowiedź na pytanie jak oceniana jest wiarygodność informacji internetowej, oraz jakim modyfikacjom podlega komunikacja zapośredniczona przez komputer (computer mediated communication) w porównaniu z komunikacją bezpośrednią, posiada oczywiste implikacje praktyczne w zakresie e-commerce. Uzyskanie praktycznej wiedzy na ten temat pozwoliłoby podejmować efektywne decyzje w celu pozyskiwania zainteresowania i przychylności potencjalnych klientów, w stosunku do prowadzonej firmy oraz jej produktów. Powyższe założenia stały się podstawą badań dotyczących z jednej strony, zaufania w specjalistycznej formie komunikacji interpersonalnej jak są negocjacje handlowe przeprowadzane za pomocą Internetu, z drugiej zaś oceny wiarygodności informacji internetowych w porównaniu z informacjami napływającymi z innych mediów (prasy, radia, telewizji). Przedstawiany artykuł prezentuje koncepcje i badania światowe oraz własne, dotyczące kryteriów oceniania treści pochodzących z sieci i znaczenia zaufania w komunikacji interpersonalnej dokonywanej za pośrednictwem Internetu w kontekście relacji biznesowych.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2008