W artykule omówiono cechy jakim powinna charakteryzować się przestrzeń uczelni przyjaznej osobom z ograniczeniami ruchowymi. Aby uczelnia mogła rzetelnie spełniać swoją rolę społeczną należy tworzyć tak przestrzeń edukacyjną, by była wzorcem przestrzeni przyjaznej dla osób o różnych dysfunkcjach ruchowych i poznawczych. Wymaga to dostosowania przestrzeni i programów edukacyjnych uwzględniających potrzeby osób niepełnosprawnych. Program edukacyjny "Projektowanie przestrzeni wspólnej" realizowany na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej ma na celu wdrażanie zasad projektowania uniwersalnego, co ma sprzyjać budowaniu przestrzeni integracji społecznej. Dostosowanie obiektów i przestrzeni uczelni do potrzeb osób z ograniczeniami fizycznymi ma służyć zwiększeniu liczby studentów niepełnosprawnych oraz zachowaniu ciągłości edukacyjnej - przekazu wiedzy i doświadczenia przez starszych profesorów, którzy przez ograniczenia przestrzenne nie mogą uczestniczyć w życiu społeczności akademickiej.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2008