Węzły grupy B są budowane na przecięciach dróg, z których jedna - z definicji - nie może mieć punktów kolizji, na drugiej natomiast są one dopuszczalne. Węzeł taki oznacza zazwyczaj połączenie drogi ruchu szybkiego z drogami podrzędnymi. Oczywiście, nawet na przecięciu dróg ogólnodostępnych może być zastosowany węzeł grupy A - czyli węzeł całkowicie bezkolizyjny, o ile natężenia i ranga krzyżujących się dróg uzasadniają przyjecie tak kosztownego rozwiązania. W opracowaniu opisano następujące węzły grupy B: węzły czterowylotowe typu karo jak: zamiejski węzeł karo klasyczne, miejski węzeł karo klasyczne, węzeł karo rozsunięte, węzeł karo z wewnętrznymi łącznicami, węzeł karo z ruchem lewostronnym na obiekcie, węzeł karo z dwoma rondami o małej średnicy, węzeł karo z łącznicą pośrednią lub półbezpośrednią; węzły czterowylotowe - pochodne kara: z wyspą centralną oraz wielowylotowe z rondem; węzły czterowylotowe - pochodne koniczyny: z pętlami naprzeciwległymi i przyległymi oraz inne rozwiązania.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2008
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Węzły grupy B" link open in new tab