Zarządzanie międzynarodowe polega na kierowaniu działalnością przedsiębiorstwa przekraczającą granice państw. Otoczenie międzynarodowe, zwłaszcza wymiar kulturowy odgrywa podstawową rolę w kształtowaniu efektywności umiędzynarodowionego podmiotu. Celem referatu jest przedstawienie problematyki zarządzania międzynarodowego w aspektach kulturowych. Pierwsza część pracy ukazuje obszary zarządzania międzynarodowego. Następnie krótko scharakteryzowano koncepcje zarządzania międzynarodowego, w których autorzy odnieśli się do problematyki otoczenia kulturowego: ewolucyjne teorie korporacji transnarodowych: koncepcję EPRG oraz macierz I/R, jak również modele zarządzania międzykulturowego N.J. Adlera. W kolejnej części pracy ukazano wybrane zagadnienia kształtowania strategii i struktur organizacyjnych, zarządzania zasobami ludzkimi oraz marketingu międzynarodowego w aspektach kulturowych. W podsumowaniu przedstawiono koncepcję efektywności kulturowej korporacji transnarodowych.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- angielski
- Publication year
- 2009
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Cultural dilemmas of international management" link open in new tab