Obiektywizm i racjonalność w podejmowaniu decyzji eksploatacyjnych, są podstawowymi warunkami umożliwiającymi ich optymalny wybór. Zmusza to, do stosowania ocen ilościowych rozpatrywanych kryteriów, a tym samym do poszukiwania takich wskaźników, które w danej sytuacji pozwolą uznać jedną z wielu rozpatrywanych decyzji za najbardziej odpowiednią.Dokładne określenie zadania dla systemu energetycznego (np. zadania transportowego dla statku morskiego) wymaga określenia czasu trwania oraz warunków, w których będzie realizowane. Rozważając okrętowy silnik główny, czyli podstawowy element układu napędowego statku, szczególnie ważny staje się nie tylko problem ilości energii dysponowanej, lecz także czasu, w którym może być ona dostarczona. Dlatego oprócz stosowania powszechnie znanych wskaźników niezawodnościowych, wydaje się rozsądne, aby rozważyć działanie (np. silnika napędu głównego) w taki sposób, gdzie jest ono określone przez energię i czas - jednocześnie. W referacie została przedstawiona propozycja takiej metody, która zdaniem Autora może być uznana za pewne uzupełnienie metod stosowanych do tej pory, do opisu niezawodności elementów złożonych systemów energetycznych.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- angielski
- Publication year
- 2009