Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

From user satisfaction to customer loyalty: addressing economic values in user-centered design of on-line services

artykuł omawia czynniki ekonomiczne wpływające na satysfakcję użytkownika w usługach on-line, a zwłaszcza te, które wpłacają w dłuższej perspektywie na kształtowanie lojalności klienta w stosunku do dostawcy określonych usług on-line. Przeprowadzono oceny eksperckie oraz badania z udziałem użytkowników, które pozwoliły na wskazanie preferencji użytkowników odnośnie czynników ekonomicznych. wykazano, że czynnikiem krytycznych dla klientów usług on-line jest ''atrakcyjna cena'', następnie ''poczucie bezpieczeństwa'' oraz ''poczucie bycia dobrze poinformowanym''. w dalszej kolejności lojalność klienta w usługach on-line kształtują: ''odczucie wygody'' podczas korzystania z usługi, z rozbiciem na dwa aspekty: czasochłonność oraz obciążenie psychiczne. Interesującym ustaleniem z przeprowadzonych badań jest stwierdzenie, że klienci usług on-line wydają się niewrażliwi na oddziaływanie czynnika ''korzyści z bodźców marketingowych'' oferowanych przez dostawcę usług.

Authors

Additional information

Category
Aktywność konferencyjna
Type
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Language
angielski
Publication year
2009

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "From user satisfaction to customer loyalty: addressing economic values in user-centered design of on-line services" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab