W konstrukcji nawierzchni na odcinku doświadczalnym zasymulowano różne poziomy sczepności międzywarstwowej pomiędzy warstwami asfaltowymi, od pełnej do całkowitego braku. Różną sczepność międzywarstwową uzyskiwano poprzez zmiany ilościowe skropienia międzywarstwowego, zaś brak sczepności poprzez aplikację pomiędzy warstwy asfaltowe pyłów z odpylania lub zaczynu gliny. Po oddaniu odcinka drogi do eksploatacji wykonano badania terenowe nośności nawierzchni aparatem FWD oraz laboratoryjnie oznaczono sczepność międzywarstwową metodą Leutnera na odwierconych próbkach. Wyznaczono moduły sztywności warstw asfaltowych na podstawie ugięć nawierzchni metodą obliczeń odwrotnych. Obliczono trwałości zmęczeniowe konstrukcji nawierzchni dla wyznaczonych modułów sztywności przy różnych wariantach sczepności międzywarstwowej. Stwierdzono istotny wpływ wyznaczonych modułów na trwałość zmęczeniową konstrukcji nawierzchni przy różnych założeniach sczepności.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- polski
- Publication year
- 2009