W rozdziale zwrócono uwagę na niejednoznaczności w definiowaniu przedsiębiorczości i pojęcia przedsiębiorcy, poświęcając też sporo miejsca problemowi stawania się przedsiębiorcą i próbując odpowiedzieć na pytanie czy przedsiębiorcą można się urodzić, czy też można nauczyć się być przedsiębiorcą. Przy pomocy prostego modelu opisano też rolę, jaką edukacja w zakresie przedsiębiorczości pełni w rozwoju tej ostatniej. W dalszej części rozdziału zaprezentowano pojęcie potencjału przedsiębiorczego i wykazano jego istotność przy tworzeniu się postaw przedsiębiorczych, odwołując się do istniejących w literaturze anglojęzycznej teorii: Theory of Planned Behaviour (TPB)oraz Shapero's Model of the Entrepreneurial Event(SEE).
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Language
- angielski
- Publication year
- 2009