Niniejsza publikacja ma na celu zaprezentowanie możliwości prowadzenia analiz dotyczących jakości usług zdrowotnych, poprzez zidentyfikowanie i scharakteryzowanie kluczowych determinant jakości usług. Przedstawione analizy ograniczono do przychodni publicznej opieki zdrowotnej, z uwagi na fakt powszechności korzystania klientów z tego typu zakładów opieki zdrowotnej, a także pewnego niedostatku opracowań związanych z przychodniami, na tle opracowań dotyczących szpitali. Autor zaprezentował identyfikację determinant jakości, poprzez zbudowanie łańcucha grup determinant jakości, uwzględniającego chronologiczne zdarzenia mające miejsce w przypadku świadczenia usług w przychodniach publicznej opieki zdrowotnej. Na tej podstawie wydzielono 10 grup determinant, co pozwoliło w dalszej kolejności na zidentyfikowanie w każdej z grup determinant elementarnych. Trafna identyfikacja pozwoli wielu przychodniom dokonać analiz dotyczących stopnia satysfakcji klienta, a samym klientom ułatwi ocenę jakości usług wybranego zakładu opieki zdrowotnej.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2009