Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Modele popytu na samochody osobowe na rynku pierwotnym w Polsce w latach 2004-2009

W artykule przedstawiono zmiany w wielkości oraz strukturze popytu na samochody osobowe w Polsce w latach 2004-2009 i dokonano analizy potencjalnych przyczyn wywołujących zmiany zainteresowania klientów nowymi pojazdami na polskim rynku. Największy nacisk położono na efekt współwystępowania rynków pierwotnego i wtórnego sprzedaży samochodów osobowych oraz znaczenie poziomu dochodów ludności w gospodarce. Celem artykułu była propozycja konstrukcji modelu ekonometrycznego opisującego wpływ zasadniczych determinant popytu na samochody na rynku pierwotnym. Zaproponowany model - jednakowy dla wszystkich badanych marek i modeli pojazdów - oszacowano oraz zinterpretowano.

Authors

Additional information

Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language
polski
Publication year
2009

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Modele popytu na samochody osobowe na rynku pierwotnym w Polsce w latach 2004-2009" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab