Jednym z kluczowych obszarów projektowania aplikacji interaktywnychjest tworzenie scenariuszy. Muszą one być opisane w sposóbformalny dla zapewnienia możliwości ich wykonania przez system komputerowy. Zapewniają to uznane języki opisu procesów biznesowych, takie jak BPEL, BPML. Z drugiej jednak strony te same scenariusze powinny być przedstawione w sposób czytelny i zrozumiały dla przeciętnego użytkownika, tak aby mógł on zweryfkowa ich poprawność i kompletność. Taki grafczny sposób przedstawienia mogą zapewnić diagramy scenariuszy narysowane w grafcznym języku modelowania IML. Na podobieństwo komiksu diagram scenariuszy jest dzielony na szereg scen, z których każda prezentuje bardzo prostą interakcję między dwoma (maksymalnie trzema) aktorami scenariusza. Dla zapewnienia odpowiedniego realizmu scen aktorów przedstawia się w formietzw. awatarów, czyli trójwymiarowych obiektów grafcznych, które mająmożliwość prezentowania działań aktorów. Biblioteka awatarów ułatwia zastosowanie diagramów scenariuszy do projektowania aplikacji interaktywnych.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2009