Portale internetowe są obecnie powszechnym źródłem informacji, notując bardzo dużą liczbę odwiedzin w ciągu dnia. Aktywność użytkowników zapisywana jest w plikach loga serwera WWW. Analiza takich danych może być z powodzeniem wykorzystana do określenia ścieżek nawigacji użytkowników. Uzyskana w ten sposób wiedza pozwala na stworzenie skutecznej strategii marketingowej dla produktów i usług oferowanych w ramach portalu. W niniejszej pracy, wzorce zachowań użytkowników zostały ujęte w postaci reguł asocjacyjnych. Do ekstrakcji reguł z danych serwera WWW został wykorzystany program RuleMiner, napisany w obiektowym języku Java. Podstawą działania programu jest algorytm Apriori, przedstawiony w pracy [R. Agrawal, R. Srikant 1994]. Przeprowadzone badanie miało na celu znalezienie istotnych zależności pomiędzy serwisami portalu.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2009