Nowoczesne pojazdy sieciowe, a w szczególności elektryczne zespoły trakcyjne (EZT), charakteryzują się wzrostem pobieranej mocy z sieci trakcyjnej oraz wysoką złożonością energoelektronicznego napędu. Duża liczba urządzeń falownikowego układu napędowego, zaawansowane metody sterowania napędem i całym pojazdem oraz wysokie wymagania jakości regulacji i niezawodności pracy wymuszają szczegółową analizę pracy EZT. Dodatkowo parametry elektryczne zasilania trakcyjnego oraz napędu są wzajemnie powiązane i konieczne do analizy w szerokim spektrum częstotliwościowym.Kompleksowa analiza układu napędowego nowoczesnego EZT wymaga opracowania modeli odwzorowujących poszczególne komponenty napędu oraz zdefiniowania ich wzajemnych powiązań. Analizę zaprezentowano na przykładzie modelu układu napędowego elektrycznego zespołu trakcyjnego ED-74.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- polski
- Publication year
- 2010