Artykuł prezentuje koncepcję urządzenia pozwalającego na nieograniczony terytorialnie spacer po zadanym świecie wirtualnym, które ma zostać zrealizowane na Politechnice Gdańskiej do końca 2013 roku w specjalnie zbudowanym pawilonie. Urządzenie to będzie symulować autonomiczne przemieszczanie się wewnątrz sceny generowanej komputerowo. Wrażenie samodzielnego ruchu uzyskane zostanie poprzez zastosowanie mechanizmu pozwalającego na chód w dowolnym kierunku bez zmiany pozycji maszerującego (chód w miejscu). Mechanizm ten będzie miał postać przezroczystej sfery obrotowej z użytkownikiem umieszczonym w środku obracającym sferę własnymi krokami (na podobieństwo chomika obracającego kołowrotek). Wizualizacja polegać zaś będzie na równoległej projekcji obrazu trójwymiarowego na wszystkie ściany wyposażonego w ten mechanizm pomieszczenia (tzw. CAVE) wzbogaconej o generację dźwięku przestrzennego.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2010