Praca przedstawia system komputerowy do projektowania okrętowych układów śrub przeciwbieżnych oparty na modelu linii nośnej i powierzchni nośnej. System uwzględnia niestacjonarne oddziaływania hydrodynamiczne pomiędzy przednią a tylną śrubą układu, a także oddziaływania z kadłubem statku. System umożliwia optymalizację projektu z punktu widzenia minimalizacji kawitacji, niestacjonarnych sił na wale napędowym oraz generowanych pulsacji ciśnienia na kadłubie statku.
Authors
- Tadeusz Koronowicz,
- Zbigniew Krzemianowski link open in new tab ,
- Teresa Tuszkowska,
- prof. dr hab. inż. Jan Szantyr link open in new tab
Additional information
- DOI
- Digital Object Identifier link open in new tab 10.2478/v10012-010-0001-8
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Language
- angielski
- Publication year
- 2010