Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Soft- and hard-decision multiple-model estimators for air traffic control

Analizuje się problem śledzenia samolotów cywilnych manewrowania w zapewnianiu kontroli ruchu lotniczego (ATC) systemów za pomocą wielomodelowej (MM) estymacji stanu. Budując odpowiedni zestaw modeli manewrowania można opisać, jak różne manewry wpływają na proces oceny stanu wykonywany przez filtr Kalmana (KF) w oparciu o model ruchu bezmanerwowego. Metodologia ta prowadzi do podsystemu diagnostycznego, który wspiera estymator stanu z adaptacyjnym przełączaniem (SMM) pomiędzy wieloma modelami MM opartym na twardych decyzjach, zakładając, że filtry Kalmana (KFs) dopasowane są wybranych fragmentów trajektorii obiektu. Przy analogicznym zbiorze modeli dynamicznych, alternatywne podejście z miękkimi decyzjami wykorzystuje schemat filtracji (IMM) ze wzajemnie oddziałującymi (współpracującymi) modelami (MM). Zarówno przełączane modele (SMM), jak i filtry interakcyjne (IMM) zostały ocenione za pomocą symulacji opartych na zaleceniach europejskiego standardu EUROCONTROL.

Authors

Additional information

DOI
Digital Object Identifier link open in new tab 10.1109/taes.2010.5595615
Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Language
angielski
Publication year
2010

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Soft- and hard-decision multiple-model estimators for air traffic control" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab