W artykule zwrócono uwagę na ewolucję instytucji szkolnictwa wyższegowymuszającą konieczność poszukiwania nowych, niekonwencjonalnych metoddoskonalenia zarządzania współczesnym uczelnią. Przyjmując, że w najbliższych latach konkurencja pomiędzy szkołami wyższymi przeniesie się na poziom sieci międzyorganizacyjnych, zaproponowano implementację koopetycji jako narzędzia wspomagającego zarządzanie uczelnią. Zidentyfikowano klientów, dostawców, konkurentów oraz graczy komplementarnych uczelni. Pokazano, że koopetycja może być pomocna w doskonaleniu zarządzania wiedzą dzięki synergii zasobów współkonkurujących uczelni, dostrzegając również zagrożenia z tym związane. W podsumowaniu stwierdzono, że postrzeganie uczelni jako organizacji uwikłanej w sieć koopetycji jest zasadne, gdyż perspektywa organizacji samodzielnej nie wytrzymuje próby czasu.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2011