Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Changing the Ship Propulsion System Performances Induced by Variation in Reaction Degree of Turbocharger Turbine

Artykuł przedstawia szczegółowy model matematyczny układu napędu statku obejmującego: wolnoobrotowy silnik spalinowy okrętowy, śruba okrętowa oraz regulator prędkości kątowej. Model ten, następnie jest wykorzystany do badania symulacyjnego zachowania układu zarówno w stanach ustalonych jak i nieustalonych. Model jest zweryfikowany z wynikami eksperymentalnymi. Przedstawienie oryginalnej metody oceny wrażliwości układu względem zmiany reakcyjności turbiny turbodoładowarki jest kolejnym punktem referatu. Metoda ta jest zastosowana do określenia zmiany charakterystyk dynamicznych i statycznych układu przy dopuszczalnych zmian dla reakcyjności turbiny. Badanie wpływu tego ostatniego parametru na zachowanie się układu w czasie jest głównym celem artykułu.

Authors

Additional information

Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language
angielski
Publication year
2011

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Changing the Ship Propulsion System Performances Induced by Variation in Reaction Degree of Turbocharger Turbine" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab