W pracy poświecono uwagę praktycznemu aspektowi kształtowania rejonów skrajnych na prostoliniowych rampach przechyłkowych. Praktyka wykonawcza jednoznacznie dowodzi, że właśnie w tych rejonach dokładność pracy podbijarki pozostawia wiele do życzenia. Warto się więc zastanowić nad wyłagodzeniem tychże rejonów, co wprowadzi co prawda pewne zaburzenia w układzie występujących przyspieszeń niezrównoważonych, jednak skutki tych zaburzeń będą zapewne mniejsze niż obecne − będące wynikiem błędów pracy podbijarki. Przedstawiono stosowne rozwiązanie problemu − osobno dla rejonu początkowego rampy przechyłkowej i rejonu wejścia w łuk kołowy. Przy wyznaczaniu rzędnych przechyłki h(x) w strefie wyłagodzenia załomów znalazła zastosowanie metoda identyfikacji problemu za pomocą równań różniczkowych. Podane zależności teoretyczne zilustrowano konkretnymi przykładami obliczeniowymi.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2011