W pierwszej części opracowania zaprezentowano europejskie standardy w zakresie zarządzania jakością kształcenia przyjęte przez europejskie gremia zajmujące się szkolnictwem wyższym oraz omówiono poziom zaawansowania ich implementacji w polskim systemie szkolnictwa wyższego. W części drugiej omówiono znaczenie zorientowanego procesowo systemu zarządzania dla organizacji i realizowania przez nią celów strategicznych. Rozdział trzeci przedstawia miejsce wewnętrznych systemów zapewnienia jakości kształcenia w kompleksowych systemach zarządzania w uczelniach wyższych. W części czwartej opisano europejskie i krajowe rozwiązania w zakresie systemów ram kwalifikacji oraz najnowsze uregulowania prawne w zakresie jakości kształcenia na studiach III-go stopnia wprowadzone przez nowelizację Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym oraz aktach wykonawczych. W kończącym opracowanie fragmencie omówiono strategiczne zapisy POKL w odniesieniu do systemu szkolnictwa wyższego oraz omówiono dobre praktyki w zakresie zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na studiach doktoranckich w ramach projektu "Rozwój interdyscyplinarnych studiów doktoranckich na Politechnice Gdańskiej w zakresie nowoczesnych technologii", który jest realizowany w ramach POKL.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2012