Budowanie przewagi konkurencyjnej na podstawie kapitału ludzkiego stanowi istotę gospodarki opartej na wiedzy. Krytyczną wartością współczesnego przedsiębiorstwa jest zatem wiedza i kapitał intelektualny. Efektywny sposób zarządzania nimi wpływa bezpośrednio na poziom kreatywności i innowacyjności. W konsekwencji stanowi główny trzon w procesie budowania konkurencyjnej pozycji przedsiębiorstwa w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Wynika stąd konieczność elastyczności i łatwej adaptacji do warunków "nowej ekonomii". Ta z kolei wymusza, by nowoczesne zarządzanie strategiczne obejmowało również budowanie relacji z otoczeniem. Dla gospodarki opartej na wiedzy ważne by było zarówno partnerstwo przedsiębiorstw między sobą, jak i z uniwersytetem nowej generacji oraz instytucjami sektora badawczo-rozwojowego. Dzięki ich współpracy możliwe jest wdrażanie i komercjalizacja wyników badań naukowych.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2011
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Wartość wiedzy dla współpracy nauki i biznesu" link open in new tab