Artykuł przedstawia wybrane poglądy na temat przedsiębiorczości wyrażane w ramach katolickiej myśli społecznej. Kościół katolicki w swoim nauczaniu jest przychylny przedsiębiorczości, choć rzadko aktywnie do niej zachęca. Katolicka nauka społeczna wskazuje, że przedsiębiorcy, a także kierujący przedsiębiorstwami i wszyscy podejmujący decyzje na polu gospodarki powinni mieć jako cel i motyw postępowania dobro wspólne i godność człowieka, a także własny całościowy rozwój. Zysk, jako pierwszy wskaźnik efektywności działania przedsiębiorstwa jest natomiast środkiem osiągnięcia celów, a nie samym celem. Przedsiębiorcy i liderzy biznesowi stoją przed wieloma dylematami moralnymi, na które nie zawsze są gotowe odpowiedzi. Przedsiębiorczość jest powołaniem umożliwiającym wyrobienie i rozwój cnoty odwagi, kreatywności, budowania wspólnoty i realizmu praktycznego.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2012
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Przedsiębiorczość a współczesna myśl katolicka" link open in new tab