Zarządzanie opóźnieniami w ruchu kolejowym zostało przedstawione jako wielokryterialny problem optymalizacyjny, do rozwiązania którego został użyty model ogólny (job-shop) szeregowania zadań. W artykule przedstawiono sposób zastosowania trzech algorytmów metaheurystycznych: algorytmu genetycznego (Genetic Algorithm), algorytmu roju (Particle Swarm Optimization) i algorytmu mrówkowego (Ant Colony Optimization) do znalezienia optymalnego uszeregowania pociągów w przypadku zaistnienia zakłóceń ruchu. Optymalne uszeregowanie odpowiada ciągowi optymalnych decyzji z punktu widzenia zapewnienia biegu pociągów najbardziej zgodnego z pierwotnym rozkładem jazdy i przeciwdziałania propagacji opóźnień.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2012
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Zarządzanie opóźnieniami w ruchu kolejowym" link open in new tab