Realizacja programu badań nad zachowaniem się pojazdów w warunkach eksplozyjnego uszkodzenia opon pojazdów kołowych wymaga aby proces utraty ciśnienia będący rezultatem lokalnego zniszczenia ścian bocznych, lub bieżnika opony przebiegał bardzo gwałtownie. Postulat ten może być zrealizowany na kilka sposobów. Najważniejsze z nich to: zniszczenie mechaniczne za pomocą noża lub penetratora, zniszczenie za pomocą "pocisku" miotanego z pojazdu lub z pobocza, niszczenie opony za pomocą ładunków wybuchowych. Wykonane badania stanowiskowe i poligonowe pozwoliły na opracowanie metodyki eksplozyjnego uszkadzania opon przeznaczonych do ciężkich pojazdów ciężarowych i specjalnych. Zaplanowane skutki eksplozji w postaci gwałtownego ubytku ciśnienia w oponie, bez niszczenia pozostałych elementów zawieszenia pojazdu zostały osiągnięte.
Authors
- prof. dr hab. inż. Jerzy Ejsmont link open in new tab ,
- Grzegorz Motrycz,
- Piotr Stryjek,
- dr hab. inż. Grzegorz Ronowski link open in new tab
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2012