W artykule przedstawiono wielopoziomowy wpływ technologii informacyjnych na przestrzeń miasta. Na wstępie zaprezentowano krótką charakterystykę smart city, która została rozpatrzona w kontekście przestrzeni komercyjnych. W dalszej części rozważono kwestię "ukrytej" inteligencji wspomagającej w mieście różnorodne procesy. Omówiono także zasięg emisji informacji w przestrzeni komercyjnej. Najważniejsze miejsce w artykule zajmuje jednak inteligencja przestrzeni, która w sposób widoczny przekształca wizerunek miasta. Zaprezentowano innowacyjne technologie wykorzystywane w reklamie, które mogą mieć swoje zastosowanie w budowaniu przestrzeni architektonicznej. Informacyjną warstwę przestrzeni komercyjnych zilustrowano realizacjami integrującymi w miejskiej przestrzeni technologie informacyjne i oświetleniowe. Dotyczy to zarówno akcji tymczasowych, jak i stałych struktur architektonicznych, modyfikowanych efektami multimedialnymi. Celem artykułu jest zaakcentowanie, że poza wieloma rozwiązaniami ściśle technicznymi, smart city powinno zapewnić swoim użytkownikom także wysokiej jakości przestrzeń architektoniczną, która może być sposobem na promocję miast i może przynosić zyski.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2012