Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Wirtualne przedmieścia = Virtual suburbs

W miarę rozwoju miasta w obszar podmiejski wkraczają nie tylko nowe tereny mieszkaniowe, ale także funkcje komercyjne jak obiekty handlowe, czy sportowe. Dla osób zbliżających się do terenów zurbanizowanych przedmieście stanowi bramę wjazdową do miasta. Z tego względu powszechne jest lokalizowanie w tym obszarze różnego typu billboardów, które poprzez reklamę zapraszają do skorzystania z oferty proponowanej przez miasto. Coraz częściej billboardy wspomagane są przez technologie informacyjne, przykuwając uwagę zmienną, cyfrową emisją. Co istotne, ewoluuje także sposób lokalizacji multimedialnych projekcji poprzez ich integrację ze strukturą architektoniczną. W artykule zostanie omówiony potencjał wykorzystywania fasad multimedialnych w komercyjnej strefie przedmieść. Analiza przypadków pozwoli odczytać sferę "miasta nie - miasta" nie tylko jako obszar pomiędzy miastem a wsią, ale także strefę wspólną pomiędzy rzeczywistą i wirtualną przestrzenią. Ponadto, przebadana zostanie także relacja pomiędzy inteligencją przestrzeni a percepcją użytkownika.

Authors

Additional information

Category
Publikacja monograficzna
Type
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Language
polski
Publication year
2010

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Wirtualne przedmieścia = Virtual suburbs" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab