Zaprezentowano typowe komponenty funkcjonalne obecne na witrynach internetowych podmiotów gospodarczych z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Skoncentrowano się na komponentach oferujących możliwości logowania oraz personalizacji, forach użytkowników dla informacji oraz opinii o oferowanych produktach, listach odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, programach lojalnościowych oraz społecznościach klienckich, potencjalnych sposobach płatności, jak również na sposobach kontaktów z klientami. Komponenty te zaprezentowano z perspektywy klienckiej, ogniskując się na aspektach uławiających operacje interaktywne w procesie dokonywania zakupów oraz poprawiających satysfakcję oraz ogólne zadowolenie potencjalnych klientów. Omawiane komponenty przeanalizowano również pod kątem aspektów istotnych dla przedsiębiorstwa, takich jak zwiększanie sprzedaży, budowanie i rozszerzanie bazy klientów, umacnianie relacji z klientami, zwiększanie wiarygodności oraz docieranie z informacjami o oferowanych produktach. Pokazano, że rozwój komponentów funkcjonalnych jest zarówno w interesie strony biznesowej (zwiększenie efektywności gospodarczej) oraz klienckiej (zwiększanie ogólnej satysfakcji), a w szczególności całość interakcji biznesowych na linii przedsiębiorstwo – klient powinna odbywać się w paradygmacie „wygrany – wygrany”. Zilustrowano praktyczne przykłady realizacji omawianych komponentów dla konkretnych podmiotów gospodarczych z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W podsumowaniu, usystematyzowano kierunki dotyczące technik komponowania witryn internetowych w oparciu o zaprezentowane doświadczenia.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2013