Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

STEROWANIE RAMIENIEM ROBOTA Z WYKORZYSTANIEM DANYCH Z KAMERY CYFROWEJ I MECHANIZMÓW SZTUCZNEJ INTELIGENCJI

Pierwotnym zamysłem zespołu było stworzenie uniwersalnego systemu grającego w gry planszowe. Mierząc się z tym problemem, postanowiono zrobić jednak coś więcej - wywrócić dotychczasową koncepcję pracy użytkownika z komputerem „do góry nogami” i nie zmuszać użytkownika do nauki interfejsu, a zmusić system do współpracy z interfejsem, który rozumie użytkownik. Dokonane zostało więc przejście ze świata wirtualnego do świata rzeczywistego i tak powstał system o nazwie BoGaRo – Board Game Robot. Jako demonstrację możliwości robota wybrano grę w warcaby. W niniejszym referacie zostaną przedstawione kolejne moduły składowe systemu: sterowania ramieniem, rozpoznawania obrazu i logiki gry, ukazując także aspekty ich uniwersalności. Na zakończenie zostanie przedstawione porównanie z innymi systemami oraz plan dalszego rozwoju systemu.

Authors

Additional information

Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language
polski
Publication year
2012

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "STEROWANIE RAMIENIEM ROBOTA Z WYKORZYSTANIEM DANYCH Z KAMERY CYFROWEJ I MECHANIZMÓW SZTUCZNEJ INTELIGENCJI" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab