Współcześnie występujący handel targowy w przestrzeni publicznej posiada dwoisty charakter, polegający na niejednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy powinno się ingerować współczesną architekturę w organizację targowisk czy jarmarków. Może tego rodzaju wydarzenia stanowią pewnego rodzaju nostalgię za tą pierwotną żywiołową formą handlu, której już się nie odnajdzie w galeriach handlowych, hipermarketach, gdzie rzesze ludzi pracują nad ich sukcesem? Patrząc na powyżej przytoczone przykłady, gdzie na styku najbardziej prestiżowych obiektów w dzielnicach nie tylko istotnych dla danego miasta, lecz o światowym znaczeniu pojawia się ta najprostsza forma handlu – targowiska.
Authors
Additional information
- DOI
- Digital Object Identifier link open in new tab 10.5604/16448340.1055450
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach
- Language
- polski
- Publication year
- 2013
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Handel targowy jako faux pas" link open in new tab