Obszary terytorialne, podobnie jak inne podmioty gospodarcze, walczą o miejsce na rynku. Poprzez promocję dążą do osiągnięcie uprzywilejowanych miejsc w świadomości interesariuszy, będących dla danego regionu inwestorami, bądź turystami, którzy chcą miło spędzić czas na wakacjach. Miasta kreują swój wizerunek i dbają o niego, budując więzi emocjonalne i lojalność wobec swoich klientów. W tym celu wykorzystane są różne rodzaje instrumentów marketingowych. W celu przeanalizowania rzeczywistego wpływu promocji internetowej z wykorzystaniem portali społecznościowych na sukces marketingowy jednostek terytorialnych, przeprowadzono badania na przykładzie miasta Lublin. Miały one wykazać skuteczność rebrandingu marki Miasto Lublin na Twitterze - najpopularniejszym microblogu w Internecie.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2013