Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Mity przedsiębiorczości a postawy wobec własnej działalności gospodarczej

Artykuł dotyczy mitów przedsiębiorczości, czyli obiegowych przekonań dotyczących przedsiębiorców i prowadzenia firmy, które mają wpływ na sposób myślenia o własnym biznesie oraz na decyzje dotyczące zakładania firmy. Na podstawie badań prawie dwustu studentów kierunku Zarządzanie zweryfikowano intensywność i wiarygodność wskazywanych w literaturze 30 mitów przedsiębiorczości oraz ich znaczenie dla potencjalnej decyzji o prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Najsilniejsze i najbardziej znaczące okazały się mity związane z czynnikami sukcesu początkującej firmy. Wyniki badania podkreślają konieczność uwzględniania czynników społeczno-kulturowych w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych i znaczenie analitycznej weryfikacji popularnych przekonań i porad dotyczących prowadzenia własnej firmy.

Authors

Additional information

Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language
polski
Publication year
2013

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Mity przedsiębiorczości a postawy wobec własnej działalności gospodarczej" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab