Dynamiczny rozwój transportu samochodowego zmusza do wykonywania nawierzchni drogowych z materiałów o wysokiej wytrzymałości oraz odporności na odkształcenia trwałe, co znacznie wydłuża żywotność nawierzchni. Polskie przedsiębiorstwo BISEK Sp. z o.o. z Wrocławia we współpracy z Politechniką Wrocławską, jako pierwsze wykorzystało miał gumowy do modyfikacji asfaltów metodą mokrą. W chwili obecnej firma Lotos Asfalt Sp. z o.o. wprowadziła na rynek nowy rodzaj lepiszcza asfaltowo-gumowego o nazwie handlowej MODBIT 45/80-55 CR. Lotos Asfalt Sp. z o.o. jako pierwszy producent w Polsce opracował i wdrożył technologię produkcji asfaltów modyfikowanych miałem gumowym bezpośrednio w rafinerii. W niniejszej publikacji przedstawiono wyniki badań wpływu rodzaju oraz ilości termoplastycznych modyfikatorów napełnianych miałem gumowym na penetrację, indeks penetracji, lepkość dynamiczną, temperaturę mięknienia oraz dynamiczne właściwości mechaniczne asfaltu drogowego.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2013