W każdym układzie napędowym należy zastąpić obraz przepływu mocy opisany dotychczas powszechnie stosowanym wykresem Sankey’a spadku mocy zgodnego z kierunkiem przepływu mocy proponowanym przez autora wykresem wzrostu mocy w układzie przeciwnego do kierunku przepływu mocy. Należy więc opisywać straty i sprawność energetyczną a także pole pracy każdego silnika i układu napędowego jako zależne od wielkości fizycznych niezależnych od strat występujących w silniku i w układzie. Takimi wielkościami fizycznymi jest prędkość (kątowa lub liniowa) oraz obciążenie (moment lub siła) silnika opisane współczynnikami prędkości i obciążenia a zmieniające się w polu pracy silnika i układu. Konsekwencją proponowanego spojrzenia jest w napędzie hydrostatycznym konieczność zastosowania współczynników strat energetycznych w modelach matematycznych strat występujących w elementach napędu. Przedstawiono równania definicyjne współczynników strat energetycznych nazwanych przez autora współczynnikami ki.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2013