W artykule przedstawiono cechy zarządzania współczesną organizacją konstatując, że nieodłącznym elementem każdej organizacji są paradoksy strategiczne. Przedstawiono konstrukcję paradoksu według M. Lewis, na którą składa się identyfikacja: źródeł występujących napięć, przyczyn ich wzmacniania towarzyszących poszukiwaniu rozwiązań lub będących wynikiem reakcji obronnych oraz propozycja wykorzystania paradoksów jako źródła wiedzy przy poszukiwaniu niekonwencjonalnych metod zarządzania organizacją w warunkach nieprzewidywalnego i niepewnego otoczenia. Na przykładzie współczesnego uniwersytetu zidentyfikowano źródła paradoksów strategicznych, wskazano negatywne skutki ich rozwiązywania oraz możliwości wykorzystania w zarządzaniu uczelnią na poziomie tworzenia strategii, jej treści oraz kontekstu strategicznego.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2013