Przedstawione w tej pracy koncepcje i metody zarządzania potwierdzają, że wykorzystanie orientacji na jakość i w ramach tego na stałe usprawnianie, przynosi pozytywne efekty nie tylko w odniesieniu do procesów produkcyjnych, ale także wszelkiego rodzaju procesów związanych z realizacją usług, w tym działań wspierających procesy operacyjne, we wszystkich obszarach funkcjonalnych organizacji. Szczególnie istotny jest korzystny wpływ tej orientacji na kreowanie, transformację i dystrybucję wiedzy. Nie można jednak nie zauważać potrzeb organizacji związanych z wprowadzaniem niezbędnych zmian. Dlatego też obok przykładów pozytywnych dotyczących Laureatów Pomorskiej Nagrody Jakości przedstawiono diagnozę stanu organizacji pomorskich sugerującą występowanie wielu problemów w obszarze zarządzania, jakości i innowacyjności. Przedstawiony materiał ma pobudzić nowe inicjatywy praktyczne i badawcze i powinien stanowić inspirację do wprowadzania coraz to skuteczniejszych działań związanych z poprawą konkurencyjności organizacji Pomorza.
Authors
- Małgorzata Wiśniewska,
- dr hab. inż. Piotr Grudowski link open in new tab
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- książka - monografia autorska /podręcznik o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2014