Drzewa bezpośrednio przy krawędzi jezdni, a za drzewami skarpy rowów odwadniających, uniemożliwiają poruszanie się niechronionych użytkowników dróg poboczem. Brak zdefiniowanej w polskich warunkach technicznych strefy bezpieczeństwa drogi powoduje duże konflikty z organizacjami ekologicznymi przy próbie usunięcia drzew z bezpośredniego otoczenia dróg. W związku z tym należy poszukiwać kompromisu pomiędzy bezpieczeństwem uczestników ruchu drogowego a względami ochrony środowiska i estetycznym odbiorem tras drogowych. Ocena wpływu poszczególnych elementów związanych z drogą lub jej otoczeniem na bezpieczeństwo ruchu wymaga szczegółowych badań. Na przykładzie odcinków dróg krajowych i wojewódzkich zbudowano modele opisujące wpływ wybranych czynników drogowo - ruchowych na miary bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2015