Obecnie istnieje bardzo szeroka gama narzędzi informatycznych, które wspierają proces edukacji przy wykorzystaniu internetu na uczelniach wyższych. Wśród nieodpłatnych narzędzi powszechnie znana jest platforma Moodle. W artykule zaprezentowano jeden z jej modułów – Warsztaty. Przedstawiono jego funkcjonalność. Opisano jego zalety i wady w nauczaniu łączącym techniki online i tradycyjne na uczelni wyższej (blended-learning). W artykule odpowiedziano na pytania: Na czym polega praca z modułem Warsztaty? Jaką rolę odgrywa nauczyciel, student i platforma Moodle. Zadania nauczyciela podzielono na cztery grupy: przygotowanie scenariusza zajęć, udział prowadzącego w warsztatach, zdefiniowanie kryterium oceny, utworzenie repozytorium przykładów. Zadania studenta (ramach modułu Warsztaty) podzielono na etapy: pracowanie zadania, samoocena, ocena innych prac (recenzja), dyskusja. Badania przeprowadzono w grupie studentów. W artykule opisano proces badawczy oraz otrzymane wyniki badań. Które działania prowadzącego są najistotniejsze z punktu widzenia studentów? Które zadania są najbardziej pracochłonne i wymagają największego nakładu pracy z punktu widzenia studenta? Które zadanie pozwala na przyswojenie największej wiedzy? Jak poszczególne zadania oceniane są przez studentów oraz czy według nich odgrywają one istotną rolę w procesie uczenia się.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2015