Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Moduł Warsztaty - narzędzie w procesie edukacji na uczelni wyższej

Obecnie istnieje bardzo szeroka gama narzędzi informatycznych, które wspierają proces edukacji przy wykorzystaniu internetu na uczelniach wyższych. Wśród nieodpłatnych narzędzi powszechnie znana jest platforma Moodle. W artykule zaprezentowano jeden z jej modułów – Warsztaty. Przedstawiono jego funkcjonalność. Opisano jego zalety i wady w nauczaniu łączącym techniki online i tradycyjne na uczelni wyższej (blended-learning). W artykule odpowiedziano na pytania: Na czym polega praca z modułem Warsztaty? Jaką rolę odgrywa nauczyciel, student i platforma Moodle. Zadania nauczyciela podzielono na cztery grupy: przygotowanie scenariusza zajęć, udział prowadzącego w warsztatach, zdefiniowanie kryterium oceny, utworzenie repozytorium przykładów. Zadania studenta (ramach modułu Warsztaty) podzielono na etapy: pracowanie zadania, samoocena, ocena innych prac (recenzja), dyskusja. Badania przeprowadzono w grupie studentów. W artykule opisano proces badawczy oraz otrzymane wyniki badań. Które działania prowadzącego są najistotniejsze z punktu widzenia studentów? Które zadania są najbardziej pracochłonne i wymagają największego nakładu pracy z punktu widzenia studenta? Które zadanie pozwala na przyswojenie największej wiedzy? Jak poszczególne zadania oceniane są przez studentów oraz czy według nich odgrywają one istotną rolę w procesie uczenia się.

Authors

Additional information

Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language
polski
Publication year
2015

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Moduł Warsztaty - narzędzie w procesie edukacji na uczelni wyższej" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab