Tematem głównym artykułu była analiza procesu wyboru dostawcy w tworzeniu marki własnej produktów spożywczych. W/w analiza dotyczyła przypadku polskich firm spożywczych na rynku afrykańskim. Dane do artykułu zostały zebrane przez autora w trakcie trzyletniego procesu selekcji dostawców marek własnych, dla czołowej sieci handlowej z RPA, oraz nadzorowania dostaw do sześciu krajów afrykańskich. Badanie prezentuje praktyczną metodę podziału procesu weryfikacji dostawcy na dziewięć etapów. Metoda sprawdziła się praktycznie, gdyż w całym okresie dostaw i współpracy miedzy producentem i siecią handlową udało się wyeliminować problemu jakościowe. Pomimo dużych obaw wynikających najczęściej z ostrożności Na zakończenie artykułu autorzy przedstawili najistotniejsze trudności oraz pozytywy funkcjonujące na rynku Afrykańskim.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2015